Zespół Szkół

Niedziela 19. Listopada 2017
Imieniny: Elżbiety, Faustyny i Pawła

Zwiedziliśmy Wilno

Wycieczka na Łotwę. Dzień 8 - " Powrót do Ojczyzny"
Reporterzy: Agata Sikorska kl. 6, Piotr Banaś kl. 1 gimnazjum
31 maja o godzinie 7 rano pożegnaliśmy nasze łotewskie rodziny zastępcze, Panią dyrektor polskiej szkoły i ruszyliśmy z kopyta do Polski. W drodze do Wilna (stolicy Litwy), które mieliśmy zwiedzać większość z nas spała, bo dziś wcześnie musieliśmy wstać. Po ponad 4-godzinnej jeździe dotarliśmy do Wilna, gdzie przywitała nas Pani przewodnik. To z nią poznawaliśmy ciekawe miejsca i zaułki Wilna. Nasze zwiedzanie rozpoczęliśmy od Ostrej Bramy i cudownego obrazu Matki Boskiej Ostrobramskiej. Gdy pomodliliśmy się przed obrazem, ruszyliśmy w dalsze zwiedzanie miasta. Byliśmy w cerkwi, na starówce, na alei literatów, odwiedzaliśmy miejsca w których mieszkał i tworzył Adam Mickiewicz; zrobiliśmy pamiątkowe zdjęcie pod jego pomnikiem, a po opowieści pani przewodnik wszyscy starannie pocieraliśmy jego płaszcz, by pięknie pisać wypracowania z j. polskiego. Widzieliśmy jeszcze kilka zabytkowych kościołów, wzgórze Gedymina, plac katedralny, galerię bursztynu oraz most zakochanych i nowożeńców z zamkniętymi na nim kłódkami. Na zakończenie wędrówki po Wilnie pojechaliśmy do kościoła św. Piotra i Pawła, w którym podziwialiśmy przepiękne białe rzeźby stanowiące jego ozdobę. Wysłuchaliśmy też opowieści o założycielu kościała i naocznie zobaczyliśmy znaczenie powiedzenia "Wart Pac pałaca, a pałac Paca".
Dalsza droga mijała nam spokojnie, oglądaliśmy bajki, a niektórzy z nas znów spali. Mieliśmy tylko postoje na tankowanie busa i toaletę. Tuż za granicą zatrzymaliśmy sie w barze, gdzie zjedliśmy obiadokolację. Po posiłku ruszyliśmy dalej. Około godziny 2 w nocy dotarliśmy do Dąbrowy, gdzie czekali na nas rodzice. Reszta busa pojechała do Sianowa, bo i tam czekali rodzice na swoje dzieci. Bardzo zmęczeni, ale też pełni wrażeń i nowych doświadczeń zakończyliśmy naszą podróż "tam i z powrotem".