Zespół Szkół

Piątek 24. Listopada 2017
Imieniny: Emmy, Flory i Romana

Klub podróżnika - dzień drugi

Dzisiejszy dzień zaczęliśmy od wędrówki do ruin zamku “Chojnik”, który znajduje się na wysokim wzgórzu w Karkonoskim Parku Narodowym. Kręty szlak, prowadządzy przez las, doprowadził nas do pozostałości spalonego zabytku. Oglądając gotyckie fragmenty zamku, słuchaliśmy licznych legend i historii związanych z tym miejscem. Następnie, z punktu widokowego na szczycie budowli, mieliśmy okazję podziwiać zapierający dech w piersiach krajobraz, który rozciągał się bardzo rozlegle na okolicę. Schodząc trudną, stromą i wymagającą trasą, omijając kamienie i korzenie wystające z ziemi, udaliśmy się do małej jaskini, znajdującej się między dwoma położonymi bardzo blisko siebie głazami. Przejście przez szczelinę między nimi nie należało do najłatwiejszych z powodu ciemności i ciasnoty panującej wewnątrz. Jednak wszyscy wyszliśmy bez szwanku. Kolejnym naszym celem stało się dotarcie nad wodospad “Szklarki”. Gdy już tam doszliśmy, naszym oczom ukazał się niesamowity obraz, położonego w cieniu wysokich sosen i cisów, strumienia pieniącej się i spadającej wprost do potoku wody. Po chwili zachwycania się cudem natury i zrobieniu pamiątkowych zdjęć udaliśmy się na obiad. Kiedy nabraliśmy sił do dalszej wyprawy, ruszyliśmy zgłębiać tajemnicę sekretnej kopalni uranu “Podgórze”. Tam dowiedzieliśmy się, jak górnicy ciężką pracą, wśród “egipskich ciemności”wydobywali ten niezwykle pożądany przez Sowietów minerał. Kończąc dzień, kiedy słońce już chyliło się ku zachodowi, usiedliśmy wokół płonącego ogniska i zjedliśmy pyszne, pieczone kiełbaski.