Zespół Szkół

Wtorek 19. Września 2017
Imieniny: Januarego, Konstancji i Leopolda

Klub podróżnika - dzien ósmy

Kierunek Wawel. Tak zaczął się najintensywniejszy dzień całej wycieczki.
Na początek odwiedziliśmy zamkowy dziedziniec, gdzie podziwialiśmy styl architektury ówczesnych budowniczych. Następnie katedra kaplica króla Zygmunta. Tam poznaliśmy kawał historii Polski, która do tej pory była dla nas zagadką. Ale nie to stanowiło najważniejszy element odwiedzin grodu Kraka, bowiem nim okazał się dzwon spełniający marzenia. Każdy chciał go dotknąć, pomyśleć życzenie. Mimo, że gwarancji na to nie ma, to i tak wszyscy chętnie rwali się do choćby muśnięcia serca dzwonu Zygmunta. Spod rezydencji władców ruszyliśmy w mury średniowiecznego uniwersytetu założonego przez Kazimierza III Wielkiego. Tam najpierw próbowaliśmy wykonywać złożone, fizyczne, matematyczne i astronomiczne doświadczenia, a później zwiedziliśmy
ten niesamowity budynek. Kolejnym miejscem, do którego się udaliśmy, była Brama Floriańska. Potem już stary rynek i sukiennice. Oczywiście, na pierwszy ogień, poszedł Kościół Mariacki. Siedząc w starodawnych ławkach, poznaliśmy zadziwiające dzieje zabytkowego ołtarza Wita Stwosza. Chwilę później, z wieży kościoła, zabrzmiał przepiękny hejnał. Po obejrzeniu starówki, powędrowaliśmy na dzielnicę „Kazimierz”. Kiedyś było to osobne miasto, które zamieszkiwali Żydzi, stąd też znaleźliśmy się w środku jednej z synagog. Dowiedzieliśmy się dużo o ich kulturze i zobaczyliśmy na własne oczy cmentarz Remuh, czyli
jedno z najważniejszych miejsc dla Żydów. Po jakimś czasie, poszliśmy
do malowniczego kościoła „Na Skałce”. Ta prowadzona przez ojców paulinów bazylika mieści w sobie groby wielu zasłużonych Polaków. Po odwiedzeniu tego słynnego miejsca, wróciliśmy na kolację. Niestety, był to nasz ostatni dzień wycieczki i następnego dnia już kierowaliśmy się w stronę Koszalina. Lecz mimo iż droga była długa, minęła ona w mgnieniu oka dzięki naszemu wspaniałemu kierowcy.